Eines

• Bases de dades
    • Mathematical Reviews (des de 1940)
    • Zentralblatt Math. (des de 1930) La nord-americana "Mathematical Reviews" i l'europea "Zentralblatt Math." són bases de dades especialitzades en matemàtiques, que permeten efectuar cerques per matèries (a través de paraules clau), per autors, etc., i proporciona l'historial investigador de qualsevol matemàtic en actiu. De gran utilitat per a investigadors i estudiants avançats. Permeten descarregar els resums de les publicacions posteriors a 1980, aproximadament.
    • Scopus És el cercador de cites en revistes publicades per Elsevier (una de les primeres editorials científiques). Menys exhaustiva que l'ISI, però de més fàcil maneig. Proporciona, a més de les cites de cada autor, l'índex d'impacte h corresponent, que significa que h articles de l'autor han sigut citats per altres autors fins a h vegades des de 1995 (per a obtenir-lo "details" després d'introduir les dades). Malgrat la seua falta d'exhaustivitat, permet efectuar comparacions.
    • Google Scholar Permet descarregar  fitxers d'articles d'accés lliure i trobar-ne les cites. Molt exhaustiva però un poc desordenada.
    • Scirus És un cercador d'informació científica en Internet. És capaç de descarregar fitxers que no són de text (com PDF i uns altres). És de accés lliure.
    • Mathematics Web És una base de dades creada per l'editorial Elsevier, relativa a les revistes de matemàtiques que publica (més de 50). Permet cerques i localització de cites.
    • Yahoo Science Mathematics
    • Microsoft Academic Search. És el cercador acadèmic de Microsoft per publicacions i autors.
    • Base de dades d'ISI-WOK (incloent Scientific Citation Index, SCI) Aquesta eina de consulta imprescindible per als científics, i per a l'anàlisi i avaluació de la situació, evolució i impacte de les activitats d'investigació en els diferents camps del coneixement científic, tecnològic i humanístic que s'arrepleguen en les bases de dades de la WOK, així com per a l'avaluació curricular dels investigadors i l'índex d'impacte de les revistes científiques i tecnològiques. Informació sobre formació d'usuari : http://www.greendata.es/fecyt
    • Journal Citations Reports (JCR), que proporciona el factor d'impacte de les principals revistes de cada especialitat.
  • Accés ràpid a manuscrits i pàgines web de revistes
    • The Mathematics Preprint Servicepermet distribuir amb rapidesa els articles elaborats recentment, que més tard seran publicats. Utilitza un cercador per a localitzar els articles d'interès, l'usuari pot baixar els resums o els articles complets (en versió PDF), segons els casos.
    • UASumariosés una aplicació desenvolupada pel Servei d'Informàtica i el Servei d'Informació Bibliogràfica i Documental de la Universitat d'Alacant per a la cerca d'articles publicats en revistes subscrites per la Universitat d'Alacant.

Departament de Matemàtiques

Alacant (Spain)